Tuesday, October 23, 2007

Mama's Kitchen, Taman Tun Dr Ismail

(Non-Halal)


Mama's Kitchen has been around for quite awhile. My family would occasionally come here for dinner as we found the home cook style dishes quite good. However during our few recent visits, we found the dishes that we normally ordered to have "shrunk" in serving size. We ended up ordering more dishes and at the end of the day, paid more than we should for home cook dishes. Hence we decided that if we ever do dinner here again, we would just order noodles instead. And that is exactly what we did the next time we were here.
Image00217-1
First up is the Wantan Mee with Siew Yoke (Roasted Pork). The meat is fried with dark sauce, sugar and shallots and then added on top of the noodles. Mixed it up and you have some tasty noodles here. I find the meat here a bit too tough at times but on the other hand, I might have just been too spoilt as I love the siew yoke from Vintry.
Image00219-1
Singapore Fried Mee Hoon (Vermicelli). Good wok hei, I love crunching on the beansprouts.
Image00220-1
Fried Rice - pretty good. Love the additional bits of char siew (BBQ pork). However for better home cooked style fried rice with bits of lap cheong (chinese sausages), try Tua Huat at Sec. 19, Petaling Jaya.
Image00225-1
And then you have the Kong Nam Mee. I'm not sure why they call it that but I was introduced to this noodle when I was staying in Rawang for awhile. I had the best version there so far. At Mama's Kitchen, you get a pretty decent version. With the noodles deep fried till crispy, the gravy (which is cooked together with the babycorn, cauliflower, green bean, chicken and cuttlefish) is poured over it. Of course, why do I like this noodle in the first place is for the fact that they serve this noodle with slices of century egg. Yummy! My only grouse is that they only gave a few slices (I should bring some from home??? Hahaha...)

So, for some simple and tasty meal of noodles, one can go for a bite at Mama's Kitchen. It's located at Jalan Datuk Sulaiman (a few doors away from 18-20th Century and where Devi's Corner is nearby, at the corner....where else. Hahaha.....).


Noodles are all I need
I don't really care for the meat
No worries about carbo
Cos I look like Greta Garbo!
- wmw



20 comments:

wonda said...

Your good shots make them more tempting for me!

Precious Pea said...

When I saw the title to this post...i dunno why, all i could think of was COOKING MAMA! Wiiii!!!

"Joe" who is constantly craving said...

i remember seeing this place when i ate at 18-20th century ages ago..way before i started food blogging and even slightly curious abt photography

Lyrical Lemongrass said...

LOL at PP's comment. That addict.

fatboybakes said...

this is the one with the original branch in sultan street, chinatown right? their nga pou lou shee fun also damn good, especially for supper at 3am after heavy partying. (in jln sultan la).

i lurve kong nam mee.

mama bok said...

Yummy..! yummy..! yummy..! i'm dying of envy now..! so hungry you know. :(

Tummythoz said...

Been there. Your pix lie. They look too delicious.

boo_licious said...

er, 18th and 20th century closed down already. I like their simple tai chow dishes also - we had tomato and egg plus lala the last time we ate here.

tigerfish said...

The meat on the Wonton noodles looks kinda dry. Hope it was moist.
Always been puzzled as I did not know when ever Singapore became famous for its Fried Vermi....hmmmmm....

Judy said...

Ok, you've sold this to me. Add this onto the list! *rolf*

Hey, I forgot to say earlier, I do love your new header photo! In fact they are all nice but this one is sort of reminding me that Christmas is only 2 months away. Oh dear, Christmas cake time!

Cynthia said...

I could live on these noodle dishes.

Paprika said...

You know the only the first time i had singapore fried vermicelli was in London? It has curry powder in it. So tacky but lovely. Bit of a lyrical ganster ah you... So funny!

jason said...

The siew yoke looks like char siew to me.. :P

wmw said...

wonda : But not tempting enough to make you take the next flight here. Hahaha...

Precious P : Only can think of Wii, Wii, Wii....;o)

joe : Time for you to try?

Lyrical L : And Mr P is asking when Bald Eagle is buying so can buy together! Hahaha...

FBB : Yes ah? I didn't know that! Wah, heavy partying....The old folks of today...so different! Hehehe....Kong Nam Meen best in Rawang!

mama bok: Aiyah! You have your own nice food over there too...Wanna trade places??? (You can take C and PB with you...;o)

tummythoz: hahaha...but noodles there not bad lo.

Boo : I have not gone to 18th-20th Century since they shifted to that row. Didn't even notice it's gone!

tigerfish : That's why I say, a bit too tough for me at times...click on the link for Vintry for a look a Vintry's siew yoke!

judy : That header shot was taken in Korea! Yeah, time flies...Christmas is around the corner! And soon you'll be here, eating all these food...LOL

cynthia : hahaha...Members of the International Noodles Association! (INA).

paprika : Yes, some places do it with the curry powder while some don't...I actually prefer the spicier one with curry powder rather than the sweeter ones.

jason : After frying them like that...that meat can be anything! LOL...

SANDRAS BLOG4MAL said...

I can't believe, all these long and you still haven't run out of restaurants to go to - and those delicious pictures!!!


:)

Hillary said...

Not only is that dish colorful but it looks sooo tasty!!! Thanks for the photos.

Big Boys Oven said...

I really need to kidnap your camera as those pictures thro you lenses re so gorgeous and so adorable! lol!

Johnny Ong said...

i think i hav been to this place

wmw said...

Sandra : Long time no read!!! Hahaha....hope all is well. Thanks for still remembering me.

hillary : And thanks again for dropping by once again.

bbo : Thank you ah...but you will need to kidnap me as well to take gorgeous pics, apart from just kidnapping my camera woh. LOL...

johnny ong : Hello there....and what did you try at this place and your verdict???

ekeng said...

i been there few times,love their claypot lou shee fun and yong tou fu.