Thursday, March 13, 2008

Soupy Meals @ Wong Siong Wong, Sunway Mas

UPDATED : NO LONGER IN OPERATION AS SONS RUNNING THE PLACE HAVE MIGRATED.

Wong Siong Wong Bak Kut Teh in Sunway Mas has always been a place I go to when I feel like having something soupy. Once feeling a bit under the weather and down with a cold, I dropped by this place for lunch. And what soupy food did I order?
Herbal Mee Suah
I was in a hurry to drink the soup and kinda mess up the bowl before I took a pic of it. A simple and nice soupy bowl of Bak Kut Teh Soup (without the bak "Meat" for me!)with Mee Suah (fine wheat noodle), some button & enoki mushrooms, foo chook (Beancurd Skin) and taupok (fried tofu puffs).
Herbal Chicken Drumstick
And if you're not in the mood for rice or noodles or BKT, how about some yummylicious Herbal Soup with Chicken Drumstick served in a claypot?

I had a really quick dinner tonight as I still had work to do after that. Yeah, I've been busy and have not had time to do my usual round of blog visiting. I hope to be able to catch up on some blog reading soon. Well, back to dinner, I decided to head over to Wong Siong Wong with KA since we were nearby and I was hankering for my usual Bak-less Kut Teh. You read that right... Bak-less, no meat but a pot of soup from the bak with lots of enoki and button mushrooms, cabbage, foo chook (Beancurd Skin) and taupok (fried tofu puffs). That's how I like to have my BKT as I'm not really a fan of "boiled" meat and this is one of those places that has such an order in the menu. So, no strange looks from them should you ask for the vegetarian version. At RM7.50/USD2.40 per serving, it's a pot of goodness that will surely warm you up. Additional points if taken on rainy nights :o).
Bak-less Kut Teh
By the way, this pot of Bakless Kut Teh photo was taken with my new baby, Nikon D80. It's only two days old and I still haven't finish reading the manual. I'm still learning how to take photos with it, tinkering with the unfamiliar function buttons and dials.


Wong Siong Wong
21-1 Jalan PJU1/3F
Sunway Mas Commercial Center
Petaling Jaya
Tel : 03-7805 1576

Opens from 10.30am -9.30pm Weekdays
9.30am-9.30pm Weekends

Check out my previous review HERE.

This is a place where you can find soup for the soul ;o) - wmw


39 comments:

Simon Seow said...

On a bak-less diet? Got a D80 eh. This site might help. www.nikonian.com.my

mama bok said...

I love the vegetarian pot anytime.. but i would order a side dish of chicken.. pork ain't my favourite.

Precious Pea said...

Wahh..one look at the first picture and i knew that was taken with your new baby. Money well spent!

Lyrical Lemongrass said...

No more human tripod? Ah...a shortlived title indeed! :-)

barbie said...

Hmmm, looks like food blogging is serious biz. :) It appears u're doing a very good job with that camera as it is! Oh, for some BKT soup now! *Slurps*

UnkaLeong said...

Whoa...New Toy :)

Tummythoz said...

So where's Sunway Mas again?
(-_-)"

jason said...

*whispering: Tummythoz, it's the same area we had the char siew, remember?

:D

Nice picture leh. Vegetarian BKT, I wanna try too!

Cokeworld Citizen said...

hey i also want la...unfortunately not all bkt seller will do that ish...have to ask...maybe they said no cuz I told them another version which is only rice and soup lolz...haiyah student ma...

wenching & esiong said...

I've never had bak kut teh with mee suah before. But it sounds like a nice combination, looks delicious!

wmw said...

simon : Thanks for the Nikon site address!

mama bok : I'll eat pork only if it's prepared in certain ways, like char siew style for one!

Precious P: Hahaha...as per our teleconversation!

Lyrical L : I'll try and see whether I can still retain the title while using this new camera :o)

Barbie : Well, I'm still gonna use my tiny camera for food shots. Will only use the biggie at places where I'm a familiar face :o). But it's more for my travel pics.

Unkaleong : Yeah, finally...

Tummythoz : You having a memory lapse???

Jason : Thanks for reminding Tummythoz. One weekend ler...come up to PJ to try.

Cokeworld citizen : That's why I say here good lo cos they won't give you a funny look :o)

wenching & esiong : I found that bowl of mee suah BKT soup very soothing.

Judy said...

Lately, I have been having problems commenting here.

I must try mee suah with bah kut teh. :) No bak kut teh? What is the flavour like?

"Joe" who is constantly craving said...

looks spot on to me that pic..maybe can play with the sharpness abit?

eh so cool ar? got mee suah with bkt soup..ohh lala..but i still want the bak la..how can no bak?

Big Boys Oven said...

looks superior! I will like it!

Nic (KHKL) said...

yippeee! congrats on the d80! that's a real fine beauty, i must say...we finally have another nokian...i mean, nikonian!

sc said...

is this behind my place ar wmw? i've never even noticed it's existence! ok ok, will look for it too! maybe we can meet for dinner too :)

tigerfish said...

I thought it should be Bak-Kut-less Teh....coz not Bak means no Kut also! LOL!

Love the soup more than the meat actually.

kampungboycitygal said...

it has been some time since our last visit..hehe..will usually be distracted to bill's place

Terri @ A Daily Obsession said...

nikon 80, wow! i'll be checking on ur progress daily :)

wmw said...

Judy : What sort of problems? Nice lo the mee suah, cos if you like the BKT soup, sure you like the noodles with the soup also.

joe : Yeah...try finding your way here to try it. Still fiddling with the new camera :o)

bbo : Mmmm...not that far (not that near either) from your place. Make your way here, a few blocks further down from the famous Seremban favourites place.

nic : I'm a Sony user, not Nokia ;o). Anybody else using Nikon apart from you?

sc: Yes it is. Hahaha...it never occurred to me to ask you along for dinner, I only think of asking you when I eat at FSF...not here. Sorry! Will do so, next time.

tigerfish : No Bak, no Kut...so should be just Teh! LOL! Yes, I love the soup, no meat for me please.

kampungboycitygal : Well, lunch at Bill's place, dinner at Wong Siong Wong perhaps?

terri : Errrrrrrrr....... :o)

Ethan said...

Were all the pics taken with the D80?

I like it (the pics), and I definitely see tremendous photos in your future once you unlock the secrets of the D80.

Kok said...

wmw,
The whole drumstick in that herbal soup??? Must be real sweet. hehe.

Cynthia said...

The new baby is working well I see.

wonda said...

wnw,
A vegetarian "bak kut teh" soup dish with the mee suah, eh? This is the first time I come across it. Tks for the post. Will try to cook it myself. The herbal chicken soup kinda look oily to me.

durianberry said...

Wah taken with d80 makes everything looks extra delicious :b~ I don't mind going bak-less as I love the mushrooms with bkt soup more

Jackson said...

congratulations on the new camera!! Wow... i will call for the Herbal soup with big huge chicken whole leg!!

JOjo said...

D80, no play play~
Good pics and me another bak-less ppl for bak kut teh.haha!

wonda said...

wmw,
The veggie in the mee suah soup don't look like cabbage to me. Are they Chinese mustard green (chye sim)? I bought all the ingredients but I forgot about the enoki and button mushrooms (nameko mushrooms?). I thought of making it this week. I have only shiitake at the moment.

teckiee said...

ohhh when can i visit you? i wanna see your new cam!! and that Herbal Soup...taste as nice as the one in bidor?

a feast, everyday said...

Congrats on the newly acquired toy. Great choice. Loved ur pics even b4 D80...great eye 4 composition. Will be staying tuned...

mama bok said...

Hey.. WMW,
Santos from the scent of green bananas http://scentofgreenbananas.blogspot.com/2008/03/malaysia-truly-asia.html
is heading to Malaysia in a few days... can someone play host..?? I know she would love to hear from all of you .. thanks.. WMW...! i know you can hook everyone up.. thank you again..!

wmw said...

Ethan : Only the last one. Thanks for your vote of confidence in me!

kok : Sweet? Hmmm...but the soup was nice lo.

Cynthia : Hopefully...something I have yet to get use to using.

wonda : The chic herbal soup actually not that oily, good luck with the cooking. Mmm...Choy Sum? Nolah...it's some sort of Chinese Cabbage I think!...shiitake also can use.

durianberry : Yah, me too...I love mushrooms.

Jackson : Looking to see when you are free...we all go together :o)

jojo : Aiyoh, no play play, now learning. Hehehe....Yay to another bak-less person!

teckiee : When you are no longer on call! hahaha....Bidor one, duck wor. Here chicken leh, we go try and you give your verdict loh. Here seems thicker and less oily.

a feast, everyday said...

Just rmbered, check out my chinese link, ikumichan. She uses a D80 too.

Hazza said...

I could really do with soum herbal soup now, lying in my sick bed!

vkeong said...

woah D80, enjoy your new toy :)

I love bak kut teh, haven't tried any with noodles one.. Penang all also eat with rice.. I gotta try this

wmw said...

a feast, everyday : Thanks for the compliment and the link :o)

mamabok : Have left a message for her. Will try our best!

hazza : No one to cook for you? Hope you are well by now.

vkeong : Can cook up one with noodles yourself? We normally have rice here too.

fatboybakes said...

is this place near the FSF?that herbal soup looks yummy

ai wei said...

nice picture with ur new camera! i like wat u have taken~

wmw said...

FBB : Yes near...about two or three blocks further down.

ai wei : Thanks for the compliment.